Mánesova 1672, 356 01 Sokolov
e-mail: info@skolamanesova.cz
tel.: 359 807 052, 777 929 364
Ve světě mimo školní lavice nenajde dítě zvlášť učivo matematiky, jazyků či prvouky. Učíme proto v souvislostech.
A jak vypadá taková výuka postavená na mezipředmětových vztazích? Proč nenahlédnout třeba hned do první třídy.
Na 1. stupni nás vždy celý měsíc provází téma integrující prvoučné znalosti, český jazyk a matematiku, ale učíme jej prostřednictvím kompetencí, dovedností potřebných pro život. Stavíme na rozvoji komunikace, dovednosti řešit problém, umět pracovat s druhými, argumentovat, kriticky myslet, dovednost ocenit druhého a přispět k rozvoji jeho dobré myšlenky, pracovat v týmu...
Tentokráte jsme zkoumali vlastnosti látek, objevovali živou a neživou přírodu, vyzkoušeli jsme si 'kouzla', která fungují díky přírodním zákonům, odhalovali jsme vodu ve všech jejích skupenstvích, z vytvořeného ledu postavili ledové království, vyráběli jsme vlastní bublifuk a foukali mrznoucí bubliny, zkoumali jsme princip tání sněhu a ledu, seznámili jsme se s tématem hustota a v pokusech jsme ověřovali, které kapaliny a látky mají větší či menší hustotu. Prozkoumali jsme, jak se chová vzduch ve vodě, na jakém principu funguje vodováha, co je vztlak a kdy ho můžeme využít.
Učíme se pro život, učíme se být soběstační, umět si sami upéct či něco uvařit. I v těchto činnostech přicházíme věcem na kloub, nepřijímáme je jen jako strohá fakta, ale ověřujeme je a hledáme souvislosti – proto jsme „jen“ nepekli, ale zároveň zkoumali proces kvašení a experimentálně i podmínky, za kterých tento proces probíhá.
Příští týden pokračujeme s důkazy o statické elektřině, vyrobíme si opět něco k tvoření a čekají nás explozivní pokusy – učíme se venku a příroda bude naší laboratoří.
Postupně se nám již daří postup našeho bádání písemně zaznamenat, zapisujeme si odhady a skutečnost, děláme nákresy a popisky, pracujeme dle písemných zadání. Naše objevy každý den představujeme rodičům. Díky pokusům se stále lépe orientujeme v jednotkách hmotnosti a délky, formulujeme vlastními slovy jednoduché fyzikální zákonitosti.
A proč to děláme teď a ne až na druhém stupni? Protože teď nás to baví, jsme plni chuti objevovat a máme příležitost si lásku k technickým vědám budovat.
Pokusům se budeme věnovat nejen v únorovém tématu, ale od teď pravidelně v návaznosti na roční období a další plánovaná témata.
Určitě Vás brzy za prvňáky opět vezmeme a ukážeme Vám, co se zatím naučili nového o světě, ve kterém žijeme všichni společně.
pokusy | pokusy | pokusy | pokusy |
pokusy | pokusy | pokusy | pokusy |
pokusy | pokusy | pokusy | pokusy |
pokusy | pokusy |
Vážení rodiče,
informujeme Vás tímto o zápisu dětí do 1. třídy Školy Můj Projekt Carolina pro školní rok 2025/2026.
Samotný zápis do 1. třídy probíhá v neděli 13. dubna 2025.
Přečtěte si, prosím níže, další informace k průběhu zápisu.
Vážení rodiče,
informujeme Vás tímto o zápisu dětí do 1. třídy Školy Můj Projekt Mánesova pro školní rok 2025/2026.
Samotný zápis do 1. třídy probíhá v sobotu 12. dubna 2025.
Přečtěte si, prosím níže, další informace k průběhu zápisu.
Jak přitáhnout děti k dějepisným tématům a zažehnout alespoň malý plamínek, který bude plát i na druhém stupni?
Vyrážíme s dětmi pravidelně na historicky zajímavá místa našeho regionu, která jim poodhalí kousek z naší minulosti.
Tentokrát navštívili čtvrťáci město Loket.
Na konci školního roku 2022-2023 se u nás konal závěrečný koncert našich žáků, kteří navštěvují ZUŠ Kraslice.
Jsme moc rádi, že již řadu let spolupracujeme se ZUŠ Kraslice, která v naší škole vyučuje děti v hudebním oboru. Děkujeme tímto zejména paní učitelce Berit Daškové dipl. um. za mnohaletou výuku našich dětí u nás.
Na konci školního roku 2022/2023 se naši žáci a studenti opět zúčastnili mezinárodních zkoušek z anglického jazyka. Cambridgeské zkoušky mají na naší škole dlouholetou tradici. Jejich prostřednictvím nabízíme našim studentům každý školní rok ověření dovedností v anglickém jazyce. Veškeré náklady na tyto zkoušky naše škola plně hradí.
Vzhledem k tomu, že s angličtinou přicházejí do pravidelného kontaktu již naše děti v mateřské škole, máme možnost soustavně rozvíjet jejich porozumění již od prvních let školní docházky.