Mánesova 1672, 356 01 Sokolov
e-mail: info@skolamanesova.cz
tel.: 359 807 052, 777 929 364

slider-1

Školní vzdělávací program „Mánesova – škola globální výchovy – ŠVP PV“ vychází z koncepce vzdělávání, kterou realizujeme od roku 1999 a jež je v souladu se záměry Rámcového ...

více ...

slider-1

Základní škola Mánesova nabízí žákům možnost všestranného rozvoje v jedinečném školním prostředí pod vedením zkušených učitelů. Škola se zaměřuje také na výuku žáků nadaných či motivovaných ...

více ...

slider-1

Čtyřleté Gymnázium Mánesova úspěšně vzdělává studenty již sedmým rokem. Navazuje na vzdělávání v ZŠ Mánesova, která na druhém stupni realizuje výuku žáků minimálně na úrovni osmiletého gymnázia ...

více ...

Spolupráce a projekty

Pracujeme na výzvě č.57

17.12.2015 | Eliška Bínová

Žáci 2. st. naši školy se v rámci výzvy 57 v programu OP VK se zaujetím zapojili do vlastnoručního vytváření výrobků ze dřeva. Během projektového dne si pod vedením učitelů samostatně vyzkoušeli přípravu a vlastní výrobu vánočního svícnu.

Nejdříve vyměřovali materiál na výrobek a rozkreslovali částí výrobku, to vše dle přesně daného postupu práce.

Pak přišla praktická část, a to upnutí výrobku pomocí svěrek a speciálních stolů, po kterém následovalo řezání dřeva pilkou – ocaskou. Vyřezané části bylo třeba obrousit rašplí a  hrubým smirkovým papírem, pak přišlo na řadu závěrečné broušení jemným smírkovým papírem.

Konečné montáži výrobku předcházelo předvrtání otvorů. Po pečlivém seštroubování jednotlivých části se výrobky lakovaly a zdobily papírovými ozdobami, které žáci předtím vlastnoručně  vylisovali na speciálním lisu na papír.

K práci se připojili i naší rodilí mluvčí, Jerry a Ian, a tak i během práce naši žáci mohli komunikovat anglicky.

Pro některé z žáku to byla první zkušenost s výrobkem ze dřeva!

Pro další  – zkušenost se samým sebou, zkouška vytrvalosti a pečlivosti.

Jsme rádi, že všichni zkouškou prošli – nikdo to nevzdál, všichni si do portfolia fotili a dokumentovali pracovní postupy a průběh vlastní práce.

 

A tak na mnohých vánočně vyzdobených stolech bude letos stát ten jediný, výjimečný svícen – ten vlastnoručně vyrobený. A nikomu nebude vadit, že nebude tak krásný a lesklý, jak svícny z obchodu.

Protože s TÍMTO vánočním svícnem se bude určitě pro každého pojít jeho vlastní příběh!

 

V rámci tohoto projektu naše škola zakoupila vybavení do školní dílny a žáci v průběhu prvního pololetí vyráběli žákovské výrobky – vánoční svícny. Vybavení bude škola využívat pro kreativní činnosti v dílně. Naši žáci reagovali na nové vybavení a možnost vyrábět vlastní výrobky byl naprosto nadšeně. Další aktivitou bylo vzdělávání našich učitelů v oblasti moderních přístupů k rozvoji technických dovedností žáků základní školy. Propojili jsme obě aktivity do projektových dnů v měsíci prosinci. Učitelé si tak společně se žáky vyzkoušeli nové metodiky a žáci pod jejich vedením pracovali na svých výrobcích.

Další oblastí v tomto projektu bylo moderní pojetí výuky cizího jazyka, tzv. blended learning. Tento způsob výuky obnáší poslech – mluvení – čtení – psaní, a to vše formou počítačové výuky „e-learning“. Do této aktivity se zapojili jak učitelé, tak žáci. Všichni si tak mohli vyzkoušet tuto neobvyklou metodu výuky cizího jazyka.

Prožili jsme spolu

Čtvrtý tematický den za námi

V první polovině května proběhl další z Tematických dnů.

obrázekobrázek

Třetí tematický den

Na naší škole proběhl v pondělí 26. března třetí tematický den, tentokrát s podtitulem Poznáváme sami sebe (nejen o silných stránkách).

Velikonoční dílny

První opravdu jarní a slunečný den je za námi a s ním i naše "Velikonoční dílny"...

obrázekobrázek

Druhý tematický den

První prosincové pondělí bylo v naší škole od rána velmi rušno. Konal se tu totiž další z takzvaných Tematických dnů. Ty se ve škole odehrají několikrát během školního roku. Žáci se v nich věnují sami sobě, svému rozvoji a učitelé pro ně vytvářejí program šitý na míru. Žáci ze všech tříd základní školy i gymnázia pro tento den vytvoří skupinky, ve kterých během dopoledne prochází připravená stanoviště. Získávají na nich nové informace i dovednosti, které tu rovnou uplatňují v praxi.

obrázek
nahoru